Vassily Kandinsky – Churches New Jerusalem
Pionierii artei abstracte Vassily Kandinsky și Franz Marc, în Blaue Reiter Almanac (1911-1914) descriu vârsta a treia a Duhului Sfânt, după cea a Tatălui și a Fiului:
„O mare eră a început: « trezirea » spirituală, tendința crescândă de a recâștiga « echilibrul pierdut », necesitatea inevitabilă a sădirilor spirituale, desfacerea primei flori. Suntem în pragul uneia dintre cele mai mari epoci pe care omenirea a experimentat-o vreodată, epoca marii spiritualități.”
Natura profetică a teoriei vârstei a treia se regăsește în scrierile rușilor exilați Zinaida Gippius și soțul ei, Dmitry Merezhkovsky. Merezhkovsky scrie :
„Creștinismul a despărțit eternitatea trecută a Tatălui de eternitatea viitoare a Fiului, adevărul pământesc de adevărul ceresc. Nu vor fi ele unite prin ceea ce vine după creștinism, revelația Duhului – Eterna Feminitate, Eterna Maternitate? Nu va împăca Mama pe Tatăl și Fiul?”
Din exilul său francez, el va vesti în Tayna Trekh (Taina celor trei) 1925:
„Tatăl nu a salvat lumea,
Fiul nu a salvat-o,
Mama o va salva;
Mama este Duhul Sfânt.”
Extrase din cartea lui John Noyce, Divinul feminin - Viziuni și profeții în tradiția sapiențială, Capitolul IV - Viziuni profetice ale Divinului Feminin în secolul al XIX lea și la începutul secolului al XX lea.
Editura HERALD, București 2010
